شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز
انجام کلیه خدمات تشخیص عوامل سقط جنین در گاو و گوسفند

شرکت دانش بنیان تامین اتیه سلامت البرز در راستای ارائه خدمات شناسایی عوامل ایجاد کننده سقط در گوسفند-بز و گاو را بررسی و به روش ملکولی در اسرع وقت شناسایی می نماید.

عوامل سقط جنین در گاو

سقط جنین در گاو ممکن است به دلیل عوامل متعددی اتفاق بیفتد. این عوامل شامل علل ژنتیکی، عفونت های باکتریایی یا ویروسی، تغذیه نامناسب، تنش های فیزیکی یا روانی و همچنین عوامل محیطی مانند تغییرات آب و هوا و اختلالات زیست محیطی می باشد. برای جلوگیری از سقط جنین در گاوها، مراقبت از تغذیه بهینه، پیشگیری از عفونت ها، کاهش تنش های فیزیکی و روانی و ایجاد شرایط محیطی بهینه بسیار مهم است.

عوامل سقط جنین در گوسفند

یکی از این دلایل ممکن است علل ژنتیکی باشد که می‌تواند به علت ارثی بودن یا به دنبال اختلالات در فرآیند تخمک‌گذاری و بارداری رخ دهد. عوامل محیطی نیز می‌توانند سبب سقط جنین در گوسفند شوند. برای مثال، تغذیه نامناسب، اختلالات هورمونی، تماس با مواد آلی و معدنی مضر، اختلالات تنفسی، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و یا شرایط نامساعد محیطی مانند آب و هوای سرد و مرطوب وجود دارد که می‌تواند باعث سقط جنین گردد. در هر صورت، اگرچه سقط جنین به عنوان یک مشکل شایع در گوسفندان است، با انجام مراقبت‌های مشخص و درمانی، می‌توان در بسیاری از موارد از این مشکل جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *