شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز
شناسایی عوامل بیماریزا در آبزیان

بیماری های شایع در انواع آبزیان

امروزه صنعت پروش آبزیان آکواریومی(زینتی)و همچنین خوراکی بسیار رونق پیدا کرده است .که البته از سود مالی کار و البته زیبای های این کار قابل چشم پوشی نبوده و میتوان دلیل اصلی رونق این صنعت دانست . از این رو شناسایی بیماری های که میتواند این صنعت را با شکست مواجه کند و همچنین راه های درمان آن میتواند بسیار مهم باشد .

عوامل بیماریزا در آبزیان به طور کلی به چهار گروه تقسیم می‌شوند: عوامل ویروسی، عوامل میکروبی و باکتریایی عوامل قارچی و جلبکی، و عوامل انگلی. هر گروه از عوامل بیماری‌زا دارای نشانه‌های خاصی در ماهیان هستند به عبارت دیگر عوامل بیماری‌زا پس از پیشرفت، تغییراتی در رفتار ماهی ایجاد می‌کنند که اغلب با برخی نشانه‌های ظاهری همراه است. از جمله تغییرات خاصی که ماهی مبتلا به بیماری از خود بروز می‌دهد، عبارت‌اند از: از دست دادن اشتها، پراکندگی غیر طبیعی در استخر مانند شنا در سطح آب، جمع شدن در کنار استخر یا جمع شدن در قسمت‌های ورودی و خروجی آب استخر، چرخیدن و از دست دادن تعادل، سست شدن و از دست دادن توانایی تحمل فشارهای عادی و…
آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی آتیه ضمن مشاوره بصورت حضوری و غیر حضوری وتولید انواع محلول های ضد انگل ، ضد قارچ و… قادر به انجام کلیه آزمایشات مربوط به انواع آبزیان و همکاری با مراکز مختلف میباشد.
برای هماهنگی دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس : ۴۷۷۱۳۳۰-۰۹۹۲
۰۲۶-۳۶۵۶۰۵۸۶

اینستاگرام: labatieh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *